• Vill du lära dig om djur, natur och friluftsliv?
  • Vill du uppleva hajk- och lägerliv?
  • Vill du vara med i en god kamratskap?

Då är du välkommen att vara med i SCOUT i Mariedalskyrkan.

Spårarscout: Årskurs 1-3  måndagar  17:30 – 18:30
Se/ladda hem programmet för Spårarscout våren 2024 (pdf-fil)

Upptäckarscout: årskurs 3 till 6
Äventyrarscout: årskurs 6 till 9
Utmanarscout: årskurs 9 och uppåt
Vi träffas alla på måndagar kl 18:30 – 20:00
Se/ladda hem programmet för denna scoutgrupp våren 2024 (pdf-fil)

För de som vill vänta på sina barn i kyrkan finns det kaffe med tilltugg.
(Om det inte redan står på så be gärna någon av oss ledare att fixa åt dig!)

Sommaren 2024 kommer vi åka på lägret Större, se mer på deras hemsida Storre2024.se

Kontaktuppgifter Scoutgrupperna:

• Mats Flyman (kårchef): 0707966953, mflyman@telia.com
  • Du hittar även kontaktinformation till fler ledare på programmen ovan.

Vill du veta mer om vad SCOUT är så besök gärna www.scouterna.se

Avgifter

Medlemsavgiften
Det är inget speciellt medlemskap för scout, utan man är medlem i Mariedalskyrkans unga (MU) och medlemsavgiften ska vara oss tillhanda före varje årsskifte. Fr o m 2023 ligger den på 400 kr, men går i undantagsfall även att betala per termin (i så fall 200 kr). Är ni många i familjen som är medlemmar i föreningen kan det löna sig att betala familjeavgiften om 1200 kr per år istället.

Avgiften betalas in på MU:s BANKGIRO 193-4959 eller swishas till 123-452 43 02 (uppge scoutens namn och vilket år/termin det avser). Det går även att betala kontant på scout, men vi ser helst att ni betalar digitalt. Det förenklar för oss.

Hajkavgift
Medlemsavgiften ska vara betald då scouten följer med på hajk så att alla kontaktuppgifter är på plats. Utöver detta så krävs en avgift per hajk som brukar ligga mellan 100-200 kr.

Scoutskjortor
Att bära en scoutskjorta är viktigt när man går på scout och speciellt när man är på läger för att känna en samhörighet och ha en plats att sy fast alla scoutmärken på. De olika märkena underlättar för andra scoutledare att se vilka uppgifter som scouten kan betros med. Se mer om scoutdräkten och scoutmärken på scouternas hemsida.
Vi tillhandahåller scoutskjortor för 150 kronor för de scouter som betalat medlemsavgiften. Behöver man sedan byta storlek så kostar det 50 kronor och att man lämnar tillbaka den gamla i gott skick.