Pastor Mats

Måndagen den 22 Juli

Igår var det trevligt i kyrkan. Drygt 30 personer åt tacos och umgicks. Här blandades olika åldrar med olika bakgrund. Avslappnade semesterfirare njöt och samtalade. När det yngre gardet hade ätit sig mätta spelade de kubb. Jag anar att en fungerande kyrka ska vara på detta viset. Att mötas i all enkelhet, dela livet och bara vara. En försmak av himmelriket här på jorden. Tack alla ni som gjorde denna kvällen möjligt.

Apostlagärningarna kapitel 2 vers 41-42

De troendes gemenskap

De som tog till sig hans ord lät döpa sig, och den dagen ökade de troendes antal med inemot tre tusen. Och de deltog troget i apostlarnas undervisning och den inbördes hjälpen, i brödbrytandet och bönerna.

Händer i kyrkan:

Onsdag 24/7 14.00 RPG´s sommarcafé

Söndag 28/7 18.00 Bokcafé med Sara Thörnquist

Onsdag 31/7 14.00 RPG´s sommarcafé

Söndag 4/8 Sommarkväll med On THE ROAD

På lördag åker vår scoutkår till Värmland och scoutlägret STÖRRE. Vi ber för våra underbara scouter och härliga ledare. Vi önskar er ett underbart läger med alla dess utmaningar.

VAR REDO!

Önskar er alla en välsignad vecka

Mats Polsten

pastor