Julklapp 2017

Vill du ha tips på julklappsidéer?

Mariedalskyrkan och Mariedalskyrkans Unga visar här några tips på annorlunda och välbehövliga julklappar.

Ett matpaket till föräldralösa barn i Kongo eller krigsdrabbade i Syrien.
equmeniakyrkan.se/internationell-insamling

Ett grafiskt tryck från Diakonia i kampen för mänskliga rättigheter.
www.diakonia.se

Betala ditt barnbarns medlemsavgift till Mariedalskyrkans Unga, MU
www.mariedalskyrkan.se/medlemsavgift-mu

Genom rädda barnen kan du ge barn möjlighet att sova skönt, få mat, lekmöjligheter och en chans till skolgång. Ge INGENTING !
www.raddabarnen.se/jul

En sommarlägeravgift till Skärgårdslägret på Olsängsgården. Läs på olsangsgarden.se och/eller kontakta anders(snabel-a)nelsson.se

Köp en handgjord skärbräda eller en handvirkad mössa från Rumänien. Du stöttar romernas situation i sitt hemland.
www.erikshjälpen.se/ge/webshop

Ge en dunk bensin för 150kr i gåva och hjälp MAF (Mission Aviation Fellowship) genom sina flygningar för att rädda liv.
www.maf.se

”När livet stramas åt skärps blicken”, Ge en personlig bok skriven av en av Equmeniakyrkans kyrkoledare, Sofia Camnerin. Hon besöker gudstjänsten i Mariedalskyrkan 1:a advent, 3 dec. Då kan du förmodligen köpa boken på plats.
Några säljställen på nätet